יום שישי, 1 ביולי 2016

Ghosts of Weird Wars Past (או - המלחמה המוזרה הראשונה - פגישת האפס)



הגיעה שעתה של המלחמה הגדולה. כלומר, התיישבנו לדבר על העונה הראשונה של המערכה שלנו במלחמה המוזרה הראשונה.

קריאה מדוקדקת במדריך לניהול מערכה (Odyssey למי טרם יצא להכיר מהרשומה הקודמת) הביאה אותי לנהל את המערכה הזו, או לפחות את תחילתה, בצורה מסודרת וישרה. אמנם השאלות הראשוניות של המדריך לבניית הקונספט של המערכה כבר נענו מלכתחילה בגלל אופייה של הקבוצה ושל המערכה (מי המנחה? - אני. מי השחקנים? - ארבעה במספר. א'1, א'2, א'3, וע' (השמות המלאים מופיעים במערכת). האם מדובר במערכה או בהרפתקאות לא קשורות? - מערכה מתמשכת. שיטת משחק? - עולמות פראיים. מיקום המערכה? 1914, החזית מערבית. מה סיפור הרקע? - יחידת רגלים של הצבא הצרפתי מול זוועות המלחמה. מהו תפקידן של הדמויות? - הדמויות יהוו את החיילים ואת המפקדים של המחלקה.) אבל חשוב לשאול את השאלות הללו, שכן במערכות שאינן מאורגנות ויותר "ארגזי חול" השאלות הללו חייבות להישאל ולהענות. פתחתי מסמך גוגל דוקס ושיתפתי את החברים עוד בטרם המפגש, שכן הוא הכיל מלבד תשובות לשאלות הללו, גם סיכומים של סיעורי המוחות שערכנו קודם לכן בצורה פחות מאורגנת, כפי שאפרט בהמשך. 

במהלך השבועות שקדמו למפגש פתחתי ערוץ מיוחד בסלאק הקבוצתי (למי שלא מכיר את דרך התקשורת הללו, הצגתי אותה ברשומה הזו - איך לנהל את התקשורת בין חברי הקבוצה ולהישאר בחיים) ושם הצגתי את האפשרויות שעומדות בפנינו למשחק בעולם המערכה הזה:
  1. החזית המערבית, 1914, מחלקת רגלים צרפתית עם תחילת הקרבות.
  2. החזית המערבית, 1914, מחלקת רגלים גרמנית (מהצד השני של המתרס).
  3. החזית המערבית, 1916, מחלקה בריטית במהלך הקרבות על הסום.
  4. מערכה פתוחה של גיבורים, יותר "ארגז חול", עם משימות מיוחדות.
  5. פיתוח מערכה חדשה, שכבר בניתי קווים מאד כללים שלה, באזורי הקרבות של המזרח התיכון.
לאחר סיעור מוחות קצר, החלטנו לדבוק בסדר שהותווה על ידי פינאקל ולשחק את המערכה הרשמית הראשונה - Ghosts of Weird Wars Past, בה ישחקו השחקנים חיילים צרפתיים בחזית המערבית. הדבר נותן לי אפשרות לראות ולנהל מערכה כפי שפינאקל רוצים שהיא תתנהל, וזאת לפי שאני קופץ ליצירת מערכה חדשה משל עצמי. 

על כל הפנים, נפגשנו אמש בביתו של ע', הזמנו פיצה ובירה, וישבנו ודיסקסנו אודות המערכה הצפוייה עלינו. יצאנו משם עם כמה וכמה תובנות מעניינות שישפיעו על החודשים הצפויים לנו. 

ראשית, הגדרנו את גבולות המערכה, את החוקים המשתתפים, את תפקידי הדמויות ואת הלוגיסטיקה הכללית (מתי נפגשים, באיזו תדירות ומה מדיניות הביטולים של פגישה). לאחר דיון קל שנערך לבקשת שני שחקנים, החלטנו כי הדמויות יתחילו בדרגה הראשונה, אבל עם התקדמות אחת, כלומר תוספת של יתרון, מיומנות או תכונה משופרת יותר. המחשבה הייתה מתן אפשרות לכל אחד לבנות דמויות אישיות ולהימנע מדמויות גנריות ללא כל ייחוד שיתפתחו בהמשך לכיוונים אחרים. כמו כן, הסכמנו כי ההתקדמות של הדמויות תעשה כ"Milestones", כלומר - במקום שבסיומה של כל פגישה יקבל כל שחקן 2 - 3 נקודות ויצבור אותן עד שישיג התקדמות נוספת, בכל זמן שארגיש לנכון פשוט אודיע לשחקנים כי הם קיבלו התקדמות וכי הם רשאים לבחור יתרונות/מיומנויות חדשות/שיפורים אחרים בהתאם לרצונם. לאחר מכן צללנו את הסטטיסטיקות של הדמויות, לומר שסיימנו? ממש לא, החבר'ה כבר ישבו וגיבשו רעיונות לדמויות, וכבר התחילו לתכנן את ההיסטוריה שלהן, ונפרדנו עם ערמת שיעורי בית לכל אחד מהמשתתפים. השחקנים - יצירת הדמויות עצמן, ואילו אני ביצירתו של הקמפיין, בריאת ניצבים, הכנת המשימות השונות והתחלת מחשבה על כיצד אוכל להנגיש את האווירה, החומר והמשימות לשחקנים. ובכן, היום נטלתי את החוברת לידי שוב, ושמתי לב כי הטעתי את המשתתפים באופייה של היחידה אותה הם משחקים. במקום מחלקה של כ-50 חיילים, היחידה צומצמה לצוות של 15, והשחקן שאמור היה לשמש כמפקד המחלקה (כלומר קצין) הורד לדרגת מש"ק (ולמעשה נשלח לבנות דמות חדשה לחלוטין). באסה, אבל לא נורא, לפחות שמתי לב לזה לפני תחילתה של המערכה. עד תחילתה של המערכה הדמויות (ד"שים ודב"שים) יהיו מוכנות לתחילת הקרבות.

שנית, בעקבות צפייה בפרק האחרון של Critical Role! ביקש אחד השחקנים לנסות ולהעביר כמה שיותר מזמן המשחק שלנו לזמן משחק אין-פליי, כלומר שכל מה ששחקן יאמר במהלך הפגישה יחשב כאילו הדמות היא זו שאמרה את זה. הרעיון והדיון נמשכו דקות ארוכות שבמהלכן הוחלט שננסה אכן לצמצם את זמן האוף-פליי לטובת משחק דמות יותר ארוך. אותו שחקן ציין שזה גם דבר שהפריע לו במערכת הפאלפ שזה עתה סיימנו והוא היה רוצה, כקבוצה, שנעבוד על שכלול משחק התפקידים שלנו. למען האמת, אני לא רואה את עצמי מדבר במבטא צרפתי כבד, במגוון צורות ודיאלקטים יותר מדי, אבל אני מבטיח לנסות.

שלישית, אנחנו מתחילים בתיעוד המערכה בבלוג יעודי שפתח אחד החברים. תוכלו לעיין בו בקישור הזה, אם אתם לא מפחדים מספויילרים מתוך המערכה, ואם מעניין אתכם הרפתקאות של קבוצה אחרת (כרגע הוא ריק, אבל הוא הולך להתמלא ממש בקרוב). בנוסף, בעקבות הפגישה, ועל מנת להיכנס לדמויות, הוחלפו האווטרים בסלאק משמות ותמונות פאלפיות לשמות צרפתיים ותמונות של חיילים ממלחמת העולם. 

זהו, המלחמה הגדולה בפתח. 
הארכידוכס של אוסטריה עומד להרצח. 
הצבאות הגדולים של גרמניה, אוסטרו-הונגריה, צרפת, בריטניה הגדולה ורוסיה עומדים להתנגש חזיתית ולהעיר שדים ישנים. 

ועד הפעם הבאה - הישארו פראיים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה