יום שני, 11 ביולי 2016

גמדים פראיים

 או - הגמדים חופרים על עולמות פראיים


יום בהיר אחד, בעודי עוסק בקידום השיטה בדרכים שעליהם ארחיב בעתיד, קיבלתי פנייה מאורי ליפשיץ, כן כן, אורי מ"למבאטי" ומ"על כתפי גמדים". ההודעה הייתה קצרה - "היי עודד, אתה רוצה להתארח ולהקליט פרק על עולמות פראיים בעל כתפי גמדים?". אמרתי לו שאחשוב על זה. ובאותה נשימה כתבתי - "כן, ברור". 

מפה לשם התפתח דיון שלם בין ערן, בין אורי וביני לגבי התוכן והצורה של הפרק. עלתה מחשבה של יצירת פרק מבוא לשיטה, מעיין גרסה מקוצרת של החוקים להתחלה מהירה כפרק בונוס. עלתה גם הצעה של לספר מה מלהיב אותנו (ואותי כמובן) בשיטה הזו. כל הנקודות הועלו על מסמך גוגל דוקס משותף ומשם זה היה רק לתאם זמן ומועד שיהיה נוח לכולנו (עניין טיפה קשה, גם כי אחד נמצא באנגליה, והשני גם בחור די עסוק והשלישי [אני] ובכן... אין לי יותר מדי זמן פנוי בין העבודה והמשפחה). 

ישבנו להקליט, או יותר נכון לדבר בהנגאווט על משחקי תפקידים ועל השיטה החביבה עלי ביותר. ומה אגיד לכם, זה היה מרתק. עזבו שאני מאד אוהב לדבר על עולמות פראיים, אבל זה היה מדהים לראות (או יותר נכון לשמוע) את תהליך יצירת פרק של אחד הפודקסטים האהובים עלי. החוויה היא מגניבה ומוזרה כאחד, מצאתי את עצמי תוך כדי ההקלטה יושב בצד ופשוט מאזין לכימיה שיש בין ערן ואורי ולעיתים שוכח שאני בעצם אמור להיות שותף לשיחה, עד שערן זורק איזו שאלה לאוויר ופתאום, כשאני לא שומע תשובה מכיוונו של אורי אני נזכר שבעצם עכשיו אני הוא זה שצריך בעצם לענות עליה...  משעשע.

הוזמנתי לפרק כסוג של מומחה לעולמות פראיים. עכשיו, עם יד על הלב אני לא רואה עצמי מומחה לכלום (אולי להנדסת תוכנה, וגם זה לא בדיוק מומחה - זה תחום שחייבים ללמוד אותו כל הזמן) ובטח ובטח שלא מומחה לצידם של הגמדים. אבל בסופו של יום, כפי שכתב לי אחד משחקני לפני הפרק, אני שם כדי לתת את הזווית של מנחה שמנחה בשיטה בדרך קבע וזה שונה ממישהו שרק מכיר אותה בקווים כלליים. אז דיברנו על תכונות ומיומנויות, על קוביות מתפוצצות ועל צ'ופרים, על קלפי הרפתקאה ועל אינטרלודים, על 50 Fathoms ועל Weird Wars. 

יש לי עוד המון המון המון מה להגיד על השיטה, הרבה דברים ששכחנו, לא הזכרנו פשוט לא העמקנו בה. ואני מבטיח להרחיב על כך ברשומות עתידיות.

אני מאד נהנתי, הגמדים (כך הם אמרו) גם נהנו,
מקווה שגם אתם תהנו!
זהו, הישארו פראיים!

האזנה נעימה... 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה