יום ראשון, 8 במאי 2016

שלבי יצירת דמות

מאת Richard Woolcock פורסם לראשונה בבלוג Savage Stuff.

בספר חוקי הליבה של עולמות פראיים מוגדרים שלבי יצירת הדמות כדלקמן:

  1. גזע.
  2. מאפיינים (תכונות ומיומנויות) וסטטיסטיקות נגזרות.
  3. יתרונות ומגרעות.
  4. ציוד.
  5. פרטי רקע.
אולם, פעמים רבות מבינים השחקנים, בהגיעם אל השלב השלישי,  כי הם אינם עומדים בדרישות הסף עבור היתרונות אותם הם רוצים, והם קופצים חזרה אל השלב השני על מנת לסדר מחדש את התכונות ואת המיומנויות. באופן דומה, אם יחליטו להשתמש בחלק מהנקודות שמקורן במגרעות על מנת להגדיל מאפיין, עשוי הדבר לשחרר נקודת מיומנות אחת או יותר, מה שיוביל אותם לצורך לחזור ולחשב את המאפיינים. וכמובן שמגרעות מסויימות (כגון צעיר וקשיש) יכולים לשנות את מספר נקודות הזמינות לבזבוז.

כתוצאה מכך, עשויים שחקני עולמות פראיים מנוסים לבחור את היתרונות והמגרעות שלהם לפני בחירת המאפיינים, והם יכולים להציב באחרונים נקודות על פי דרישות הסף של היתרונות שנבחרו, ולאחר מכן לפזר את השאריות על פי רצונם. אין להם את הצורך לחזור בכל פעם אל שלב המאפיינים בעת תהליך יצירת הדמות. 

הגישה שלי

יצרתי בעברי דמויות רבות לעולמות פראיים, והגישה שמצאתי מתאימה לי באופן אישי:
  1. רעיון.
  2. גזע.
  3. מגרעות.
  4. יתרונות.
  5. מאפיינים.
  6. ציוד.
  7. סטטיסטיקות נגזרות.
  8. פרטי רקע.
הדבר הראשון שאני עושה הוא לחשוב על הרעיון הכללי של הדמות. אני מחדד ומשייף את הרעיון בהמשך תהליך יצירת הדמות, אך אני רוצה שיהיה לי לפחות מושג כללי לפני שאני מתיישב לכתוב כל דבר אחר.

לאחר מכן מגיע הגזע, חלק מהגזעים מגיעים עם מגרעות מובנות אשר חשוב שאדע אודותיהם לפני שאבחר מגרעות משלי. לאחר מכן אני בוחר מגרעה עיקרית ושתי מגרעות משניות אשר נראות לי מתאימות לרעיון הכללי שלי. כעת מגיע שלב היתרונות, שהרי הדמות בעולמות פראיים מוגדרת בעיקר על פי יתרונותיה. אני אוהב להתחיל לשחק עם יתרון אחד או שניים. 

עכשיו אני עובר אל המאפיינים. אני מציב את כל התכונות והמיומנויות אשר התקבלו כתוצאה מהגזע שבחרתי, מציב כל מאפיין שנדרש כדרישת סף ליתרונות שנבחרו, מחשב כמה נקודות נותרו לי לחלוקה (כולל הנקודות שהתקבלו מהמגרעות) ומפזר את הנקודות הנותרות כפי שאני רואה לנכון.

לאחר מכן בחירת הציוד, ואז אני מחשב את הסטטיסטיקות הנגזרות. הסיבה כי הסטטיסטיקות הנגזרות נשארות לנקודה זו היא כי הן מושפעות מהגזע, המגרעות, היתרונות, המאפיינים ומהציוד - ואני לא מעוניין לחזור אליהם כל הזמן.

ומה שנותר הוא לסיים את הרקע של הדמות, שהוא למעשה סיכום של הרעיון הכללי שהותווה וזוקק לאורך כל תהליך יצירת הדמות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה