יום שבת, 30 בינואר 2016

הדילמה הנצחית או - מחווה אחרונה למת

שחקן אחד הודיע (מראש) שלא יוכל להגיע לסשן הקרוב.
על פניו זה בסדר גמור, אחרי הכל לכולנו יש חיים מחוץ לעולם המשחק.  אבל בכל זאת, עד שמפנים מקום לסשן ומצליחים לקבץ את כולם פתאום שחקן אחד מתוך הרביעייה לא מגיע. לכאן בדיוק נכנסת הדילמה הקבועה, האם לבטל את הסשן או לדחות לפעם אחרת? האם לקיים אותו בכל זאת עם מספר קטן יותר של שחקנים? ואם כן לקיים האם להתעלם מדמות השחקן שלא נמצא? האם הוא ישוחק עם ידי השה"מ או על ידי שחקן אחר?

הצבתי את הדילמה בפני השחקנים שלי, ולמען האמת הופתעתי מהתשובות. החלטנו שעל מנת לשמור את רצף הפגישות (לא של המערכה עצמה) נקיים סשן עם הרפתקאת חד"פ שכוללת דמויות חדשות שיבנו רק בעבור הסשן הזה. למרות שישנן מספר רב של הרפתקאות חד"פ להורדה באתר הבית של פינאקל, בחרתי לקחת את מחווה אחרונה למת שכתב ערן אבירם למו"ד 4, ולהמיר אותה לעולמות פראיים. למה? כי הכרתי אותה כבר כשחקרתי את GURPS וניסיתי להמיר אותה לשיטה לפני כמה זמן (אולי ארחיב על השיטה המעניינת הזו מתישהו בעתיד), וכבר קיבלתי את ברכתו של ערן להמרה כבר אז. 

מפה דינמית

ישבתי ושרטטתי את מפת המבוך על גבי נייר משבצות והנחתי על השולחן בכל פעם שהם נכנסו לחדר, עברו פינה או כשנפתח קו ראייה חדש. ראשית, אפקט הוואוו הראשוני של השחקנים עקב הצגת אביזר שכזה על גבי השולחן הוא בל יתואר. החבר'ה התרשמו מההשקעה וכולי תקווה שההשקעה תשתלם והם ישקיעו בקמפיינים ובהרפתקאות גם כן.

קנה המידה בו שרטטתי היה טיפה גדול, שכן לקחתי בחשבון שהמפה עשוייה לשמש גם כמקום להניח אייקונים, ואלמנטים להצגת הדמויות והאוייבים (מיניאטורות טרם נכנסו לקמפיינים שלנו, אבל ישנן אלטרנטיבות אחרות שעוד טרם ניסינו.) וכנראה שהמפות הבאות ימשיכו להיבנות על השולחן בצורה כזו, אבל בקנה מידה קטן הרבה יותר.

כרטיסי אוייבים

ובכן, בהרפתקאות כתובות, לרוב נתונייהם של האוייבים רשומים בתוך ההרפתקאה, בין אם בדף בו מוסברת ההתקלות ובין אם בדף נפרד ומרוכז. ברפתקאה שהרצתי לקבוצה נתוניהן של המפלצות לא הופיעו בגוף ההרפתקאה ובמקום הטקסט הפנה את המנחה אל ספר המפלצות של מו"ד 4. כיוון וגישה לספר הזה אין לי, וגם אם הייתה לי זה לא היה עוזר יותר מדי, חיפשתי ומצאת את רוב המפלצות בספר הבסיסי של עולמות פראיים ובהרחבת הפנטזיה שזמינה לרכישה ומומלצת למי שמתכנן להריץ הרפתקאות פנטזיה. את מה שלא מצאתי בשתי מקורות המידע הללו, השלים לי הקובץ המדהים Savage Free Bestiary שפשוט מרכז מאות מפלצות, יצורים ובריות לכל קמפיין אפשרי.

את נתוני המפלצות הדפסתי וגזרתי כך שיכלתי לשלוף את כרטיס האוייב הרלוונטי בכל קרב או התקלות בלי להתחיל לדפדף בחוברת ולמצוא אותם בכל פעם במקום אחר.

ההמרה לעולמות פראיים

ובכן. עולמות פראיים היא לא מו"ד והאתגרים הם אחרים. הקבוצה חיסלה את משמר הגובלינים בסיבוב וחצי אחרי שהצליחו להפתיע אותם ואפילו שקבעתי (מראש) שאחד הגובלינים הוא המפקד ובגלל זה הוא Wild card, וגם אחרי שהוא הוגדל על ידי קלף הרפתקאה ששלף אחד מחברי הקבוצה, הוא הוכנע בסופו של הסיבוב השני. אין ספק שעל האתגרים של עולמות פראיים יש לחשוב אחרת, ולהצב אתגרים אחרים ונוספים. 

את המבוך לא הספקנו לסיים באותו ערב, וההמשך יהיה, ובכן, בהמשך. יש שם עוד הפתעות שאני מתכנן, בעיקר לאור הסשן הקודם, אבל אני ממש לא רוצה לספיילר. כולי תקווה שאת קמפיין הפאלפ נמשיך ונתקדם איתו הלאה, הוא ממש מעניין אותי ואני משתדל שלא לקרוא יותר מדי הלאה, כדי לא לשכוח את מה שקראתי לקראת הסשן.

ובכן, זהו לפעם.
נשתמע בפוסט הבא, ועד אז - הישארו פראיים! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה