יום שני, 18 בינואר 2016

כמה תובנות בעקבות הסשן השני להרצה

אז כפי שסיפרתי בפוסט הקודם, אנחנו משחקים בעולמות פראיים, סגנון פאלפ בועט ומהיר של קמפיין מוכן בשם Daring Tales of Adventure.
בעקבות הסשן האחרון (והשני במספר) של ההרפתקאה הראשונה עלו וצצו לי מספר תובנות ורעיונות להמשך.

 תן לשחקנים לעזור בעיצוב הסצנה

רעיון שקיבלתי מפרק מספר 7 של "על כתפי גמדים" שם הציעו לתת לשחקנים לעזור ביצירת שדה הקרב. מה זאת אומרת? ובכן, כשהגענו לבית המלאכה אליו היו אמורים להגיע ולהציל את העיתונאית החוקרת שהייתה שבוייה בידיו של הנבל הנאצי, הסברתי בכלליות את סביבת המפעל וביקשתי מכל אחד מהשחקנים לתאר פרט נוסף שהיה שם.

ומה קיבלנו? במקום תיאור כללי של אולם יצור די סטנדרטי של כימיקלים שבמרכזו היו נאצי מגודל עם בחורה יפיפיה קשורה לכיסא ועוד תריסר מיניונים סביבם, קיבלנו אולם בתוכו שני שולחנות ארוכים עמוסים במבחנות ומבערים, מיכלים גדולים מאחור, גנרטור פולט ניצוצות צמוד לאחד הקירות, שלוליות מים על הרצפה, ציוד כיבוי צמוד לקירות ועוד מספר רב של פריטים שהגיוני שיהיו במקום שעובד עם כימיקלים (תודה רבה לך אורי ליפשיץ!) אין ספק שאמשיך להשתמש בטכניקה הזו, היא מעשירה את הקרבות והמפגשים!

תהיה סגור על השיטה 

כן כן, זה נשמע טריוויאלי. אבל בהגדרה הסשנים הראשונים שלנו יועדו ללימוד השיטה ואני עדיין מנסה לזכור הכל (וזה לא הולך) אז תמיד כדאי לרשום מספר הערות לעצמך על מנת לחסוך חיפוש של החוק הרלוונטי ומה מגלגלים מול איזה מספר מטרה על מנת לפגוע, לדוגמא...
אנחנו עוד בהרצה, כן? (כך אני מתרץ לעצמי בעיקר) אז זה עוד נסבל. אבל מתישהו זה יפסיק להיות מקובל שהשה"מ שואל את אחד השחקנים "מול מה אני מגלגל בכדי לפגוע עם אגרוף?"

על כל דב"ש, נשק או קטע בסשן אני מכין פתקיות עם תזכורות על איך מתייחסת המכניקה לאלמנט הזה. אני מניח שעם הזמן הפתקים יעלמו, אבל עד אז ככל הנראה שאוצף בפתקים צהובים ודביקים.

תהיה סגור על הסצנה

גם טריוויאלי, נכון. אבל פה כמעט ונפלתי וחשוב מאד שלא יקרה. אותו נאצי שהיה במרכז וחקר את הבחורה אמור היה לשרוד את הקרב, לא משנה מה. הקבוצה הצליחה להערים עליו והוא כמעט ומת לי בסיבוב השלישי לקרב. אם לא הייתי רואה את המשפט הקטן הזה הייתי צריך להקים אותו מן המתים, אבל במקום זאת שמתי לב לזה מספיק זמן מראש והוא הצליח לברוח בעור שיניו עם תוספת של כמה צלקות מהחלון אותו שבר בכדי להימלט. 

הלקח מבחינתי הוא לקרוא שוב ושוב את הסצנות השונות וגם כאן, להצמיד פתקים (כתומים הפעם?) לסצנות השונות בכדי לא לשכוח פרטים חשובים שאולי קראתי לפני שבועיים, אבל בעיצומה של סצנה הם נשכחו.

תוספים

יש לעולמות פראיים קלפי הרפתקאה שמהווים הרחבה למשחק ובתוכם סצנות מעניינות ותורמות לסיפור. זה מגניב. זה מעשיר את העולם ומוסיף לסצנות המון - ביחוד אם השחקנים ממש משחקים את התיאור של הקלפים.
בגלל שיקולים לוגיסטיים אנחנו עדיין לא משחקים עם מיניאטורות ו/או לוח משובץ וגם מפת הקרב שורטטה בחיפזון על נייר משובץ דבר שלקח לנו דקות חשובות מזמן הסשן. לקח נוסף מבחינתי - הכנת הסשן, ושאר האלמנטים הנוספים למשחק לפני הסשן (ככלל שיהיה לי זמן עם משפחה/ילדים/אישה/עבודה).

לסיכומו של סשן, קיבלתי פידבק מאחד השחקנים - "הסשן הטוב ביותר שהיה לי בעשור האחרון". 
שווה כל מאמץ.

זהו לבינתיים. 
נתראה בסשנים הבאים עם תובנות נוספות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה