יום שני, 27 במרץ 2017

חוקי בית נוספים, לדרבן את השחקנים ועוד כמה עדכונים

אז זהו. פצחנו במערכה חדשה בעולם של פנטזיה. מערכת פטזיה אפית גבוהה. 
הפגישה הראשונה התחילה באקורד מאד מהיר אבל מהר צנחה לאקט של מארב, חקירה והתבחבשות (שלוותה בדיונים אין סופיים סטייל פרלמנט). תהיתי לעצמי מדוע? איך אפשר לגרום לשחקנים לדחוף קדימה ולא לבלות יומיים ושלושה במארב לקבוצת הבנדיטים שחטפה אישה וילד ורצחה את הבעל.

פרסמתי תהייה בקבוצת התמיכה למנחים ויצאתי משם עם כמה וכמה תובנות מעניינות.

היו כמה שאמרו משהו כמו - "שישבו במארב עד מחרתיים", הגדיל לכתוב מישהו (או אפילו שניים) שהציעו לסובב את הסשן כך שיתעסק במארב עצמו, איך הם מתארגנים לכך, מה הם עושים, לתת להם חומר לאסוף ולהתכונן לפשיטה הגדולה. היו שאמרו - תקדם תהליכים, שנה את פוקוס של המשחק מ"מה אתם עושים" ל-"מה אתם רוצים להשיג בזה שעשיתם X". כך, במקום להעביר חצי שעה ויותר מזמן משחק יקר ערך במארב - לספק לשחקנים את המידע הדרוש להם להמשך פעילות. בנוסף קיבלתי משם עוד כמה תובנות שאני עדיין צריך לעכל ולראות כיצד הם ישתלבו לי במשחק. אם אתם חברים בקבוצה ההיא - קפצו וקיראו את השרשור המקורי (אם אתם לא, בקשו להצטרף. אבל... אם המנחה שלכם כבר שם - אבוד לכם, לא יכניסו אתכם...)

על כל הפנים, בעקבות השינוי במשחק שלנו (מעבר חד בין עולמות מערכה) ערכנו (בעיקר אחד מהשחקנים שלי) רענון בחוקים והכנסנו שני חוקי בית חדשים למשחק. 

"שילמתי בעבור הטוב ביותר!"
כאשר שחקן משלם צ'ופר בעבור גלגול נוסף, הוא רשאי לבחור את הטוב מבין שני הגלגולים. 

"כגודל המכה כך גודל הפגיעה"
כאשר לגלגול ההפגיעה בקרב יש העלאה, מתווספת לגלגול הנזק קוביית ק6 נוספת. 
כאשר ישנן שתי העלאות, מתווספת ק8 לגלגול הנזק (במקום ה-ק6 שצורפה בעלאה הקודמת) וכן הלאה. 

החוקים הללו נועדו לשרת את המוטו של "כיף, מהיר ואכזרי" (בדגש על ה"כיף", כי לשלם ולקבל גלגול נמוך יותר זה מבאס וכי קוביות מתפוצצות והעלאות וקוביות נזק נוספות זה מתכון בטוח לאכזריות).

ביגור זה אוטוטו ואני בצער רב ביטלתי את השתתפותי שם. 
הלחץ בעבודה והאינטנסיביות של גידול שלושה ילדים נותן את אותותיו, ולי לא נותר יותר מדי זמן פנוי לתחביבים. את הזמן הפנוי שגם כך יש לי אני מעדיף להשקיע בקבוצה הקבועה שלי ובפרויקטים נוספים שיראו אור בקרוב (לשחק מיקרוסקופ בסביבת ויקי, תרגומים נוספים של תוספות שונות לעולמות פראיים, הרפתקאה חדשה פרי עטי לעולמות פראיים ועוד). 
אז, אם רציתם לחוות את המלחמה המוזרה הראשונה בביגור - אני ממש ממש מצטער. 
אני מקווה בקרוב לארגן סשן אינטרנטי ב-רול20 ולהריץ מספר הרפתקאות בתמה המוזרה והמגניבה הזו. אם אתם מעוניינים - צרו קשר, בואו נרים משהו...

זהו להפעם, 
הישארו פראיים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה