יום ראשון, 13 במרץ 2016

הבוס מת, בלבול ואסימונים. הגיגים שלאחר סשן.

יום חמישי בבוקר, אחד השחקנים הודיע שהוא חולה ומתוך דאגה לבריאות שאר חברי הקבוצה הוא לא יגיע. וכמו שכבר כתבתי בעבר - הצבתי מול השחקנים מספר אפשרויות לטיפול בבהתקלה. הראשונה - להמשיך את הקמפיין הפאלפי הנוכחי שלנו ופשוט להתעלם מקיומה של הדמות אותה מגלם השחקן הנפקד, השנייה - להמשיך את הרפתקאת הפנטזיה "מחווה אחרונה למת" אותה הפסקנו באמצע, או לדחות את המפגש למועד מאוחר יותר עד שהנפקד יחלים ואולי לעשות משהו אחר במקום (כמו לא לשחק משחק תפקידים לדוגמה).

לאחר סיעור מוחות קצר הוחלט להחיות את הרפתקאת הפנטזיה ולצלול שוב אל אחוזת הקבר של מצביא נזר הזהב (PDF) על מנת להשיב את שלוותו ולהניח את הפרחים על קברו. כמובן שזה יוצר פער בקמפיין הראשי, פער של כמעט חודש בין שני מפגשים, אבל זה נותן לנו את האפשרות להמשיך בסיפור כפי שהו בלי לנסות לאלץ העלמות ו/או הופעה מחדש של דמויות. אולי במקרה אחר בהמשך נחליט על שיטה טובה יותר של ניהול המערכות, לכו תדעו. מבטיח לעדכן.

הקפיצה הזו בין קמפיין פאלפי להרפתקאה פנטזית, אף ששתיהן משוחקות באותה שיטת משחק (עולמות פראיים, למי שלא עוקב), הציפה לי בעייתיות מה בכל הנושא של שיטת משחק גנרית, כזו שאפשר להתאים אותה לכל ג'אנר - הבלבול התמידי בין הג'אנרים השונים, בייחוד אם נעשה שימוש בהרחבות השונות ובשינויים שונים בחוקי הבסיס.

רגע, אתם בוודאי שואלים אילו שינויים אפשר לעשות בחוקים ולמה לעשות אותן מלכתחילה. אז היופי וחלק מהכיף של עולמות פראיים היא היכולת להוציא חלקים מהחוקים, לשנותם או להוסיף אחרים במקומם. במסגרת קמפיין הפאלפ אנחנו עושים שימוש בחוקים טיפה שונים על מנת לשלב את עקרונות הבסיס של הז'אנר בקמפיין, שינויים שפורטו בהרחבה ברשומה בשם "לשחק פאלפ בעולמות פראיים". כחלק מהשינויים הללו אופן החלוקה של הצ'ופרים טיפה שונה והשחקנים ציפו לקבל השלמת צ'ופרים בתחילת כל קרב כפי שהם התרגלו מהקמפיין. אבל לא, לא שיחקנו פאלפ (הערה לעצמי - רשומה על שילוב של עקרונות הפאלפ עם עולם הפנטזיה) שחקנו פנטזיה. והיו עוד כמה דוגמאות לכך, כמו "שחקני המשנה" שפתאום לא היו בנמצא וכל האוייבים היו נבלים או ניצבים ועוד. בתחילת כל פגישה חשוב לציין על פי איזו מערכת חוקים עובדים כרגע, אחרת זה יכול להתחיל להסתבך...

המפגש האחרון הוביל אותי לתובנה מעניינת. על מנת להתאים את ההרפתקאה אותה כתב ערן אבירם למו"ד 4 לשיטתנו אנו הייתי צריך להעלות את כמות האוייבים ואת רמתם. כך המשמר שולש ואחד מהגובלינים מונה אחר כבוד למפקד המשמר והוא הפך להיות כוכב בעצמו ("Wild Card"). אך למרות זאת, כאשר המפקד נפל שדוד בתחילת הקרב (בעקבות התקפה מוצלחת ביותר של ההוביטית הברברית) נותרו מול הקבוצה שלושה או ארבעה גובלינים ושתי חיפושיות אש. מספר קטן של ניצבים בעוד שהקבוצה נותרה ללא כל שריטה (אולי אחת שנבעה מדרואיד שהפך לנץ אך נתקע בקיר בעוצמה עקב גלגול חסר מזל של 1+1). ברגע זה אלתרתי גלגול רוח קבוצתי לגובלינים שנותרו וקבעתי לעצמי שבמצב שכזה - כשלון פרושו מנוסה, שעקב התנהגותם של השחקני הקבוצה (שכללה השלכת ראש גובלין כרות או שיפודו על חנית או משהו בסגנון) הפכה למנוסה רבתית של שרידי המשמר. התפתחות מעניינת לעלילה, נראה איך היא תשפיע על המשך המשחק. לכשיהיה וגם הערה לעצמי מה יכול לקרוא כאשר הבוס מת והמיניונים נותרים ללא מנהיג...

במפגש האחרון נכנסו לשימוש "רשמי" האסימונים הערוכים שיצרתי בשבועות האחרונים. מדובר באסימונים צבעוניים של טקסס הולדם, אשר הדבקתי עליהם דסקיות נייר צבעוניות עליהם נרשמו מילים שונות בהתאם ליצוגו של האסימון. לבן קיבל את המילה "Power", כחול - "Benny", אדום - "Wound" ושחור - "Shaken". המשחק עם האסימונים הללו היה הרבה יותר זורם לתחושתי, והדבר תרם למשחק המהיר והכיפי (והאכזרי, לפחות מצידם של הגובלינים והנדלים שהיו באחוזה) שכן לא היה צורך לעקוב רישומית אחרי כמות הפציעות, נקודות הכוח הנותרות או הצ'ופרים של כל דמות ואוייב.
ספרי החוקים, האסימונים קוביות ושאר עזרים

האסימונים. מבט מקרוב.

בשעתו, לפני שהתוודעתי לעולם של עולמות פראיים, ניסיתי את כוחי ב-GURPS. שיטה גנרית רחבה ביותר וותיקה מאד. על מנת לנסות לעניין את חברי בשיטה ישבתי והתחלתי בתרגום חוקי ההתחלה המהירה (שמונים כ-50 עמודי חוקים שונים). תוך כדי התרגום פניתי אל Steve Jackson Games, האנשים שמאחורי, וביקשתי את אישורם בפרסום החוקים שתרגמתי בקרב קהל השחקנים הישראלי אך נענתי בשלילה מוחלטת לפרסום כל חומר שהו בצורה דיגיטלית. 

לעומת זאת, כאשר פניתי אל פינאקל (האנשים שמאחורי עולמות פראיים), בבקשה דומה לתרגום ופרסום של חומרי עולמות פראיים בעברית, לא רק שנרשמה התלהבות מצדם, הם אפילו בקשו עותק מהקבצים על מנת שיוכלו לפרסמם באתר שלהם להורדה, מסתבר שיש להם דף המרכז תרגומים (חובבניים ומקצועיים כאחד) בכל מני שפות. זאת ועוד, ג'ודי מפינקאלמבלה הרבה מאד זמן (אולי בעקבות קמפיין הקיקסטרטר של Weird War I) בקבוצה הרשמית של ע"פ ודי מתערה בקהילה ומהווה מקור לשאלות והבהרות. פינאקל - 5 נקודות לזכותכם!

זהו להפעם, 

ועד הפעם הבאה - הישארו פראיים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה