יום שישי, 12 בפברואר 2016

סשן שלישי - סוף ההרצה

פרק שלישי לסאגה.

פרק זה סימל מבחינתי את סופה של תקופת ההרצה של הקמפיין בפרט ושל המשחק בכלל. לעולמות פראיים היגרנו ממו"ד, לפחות אני ועוד שלושה שחקנים. בין הסשן הראשון לשני עוד אפשרתי לשחקנים לבצע שינויים מרחיקי לכת בדמויות שלהם, מתוך רעיון שמה שקוראים בספר החוקים ומה שחווים במשחק עצמו עשויים להיות שונים זה מזה. ואכן, אחד השחקנים אף לקחת את ההצ'אנס ושינה את הדמות שלו מאקדוחן למדען, זה מה שיותר עניין אותו לשחק. אילו בין הסשן השני לשלישי נתתי להם אפשרות לשנות מינורית את הדמות, זאת אומרת לשחק טיפה עם התכונות, להחליף אדג' זה באחר או אפילו חיסרון אחד בשני. ושוב, מתוך מחשבה של תסגרו טוב טוב מה אתם מצפים מהדמות שלכם לפני שתתחייבו.
בעצם, למה עשיתי זאת? ובכן, אנחנו (ואני ביחוד) לא מכירים את החוקים על בוריים ועוד לומדים ומנסים לשנן את כל החוקים, הזריקות ובעצם... הכל. הדבר נועד מבחינתי לתת לשחקנים אפשרות לביטוי מלא של הדמויות שלהם כפי שהם רואים אותן. עושה רושם שזה אכן בכיוון.

האם החסרונות או התכונות ישתנו תוך כדי הקמפיין? ובכן, אם יקרה משהו מאוד מיוחד, כזה שהשחקן יזיע בשביל להסביר לי מדוע החיסרון הזה כבר לא רלוונטי אליו ואילו חיסרון אחר יותר מתאים - אולי אאשר זאת, תלוי כמה טוב יהיה ההסבר.

על כל הפנים, אחד השחקנים פרש מחוסר יכולת להתמיד, וקלטנו שחקנית חדשה (לחלוטין) בתחום משחקי התפקידים. מקווה שתתמיד. אחד החבר'ה לקח אותה תחת חסותו ומלמד אותה את רזי המשחק, ובינתיים אני מבחין שאנחנו מתחילים לשלוט בחוקים כהלכה. הורה!

סשן שלישי זה היה גם סופה של ההרפתקאה הראשונה בקמפיין. אנחנו משחקים את מערכת הפאלפ Daring Tales of Adventure, הרפתקאה שמוציאה מאיתנו הרבה יצירתיות קולנועית, הרבה הומור הוליוודי וכמובן המון רפרנסים לסרטי פאלפ שונים. הסשן הסתיים בקרב מול הנבל הראשי מעל שמי הבירה האמריקאית. אני לא אמשיך בספוילרים, כיוון ואולי אחד או אחת מכן תחליט לשחק בקמפיין המוצלח הזה, אבל כן אדגיש מספר דברים ותובנות מהסשן הזה. 

על פי האופו בו בנוי הקמפיין, בסופה של כל הרפתקאה מקבל כל שחקן 5 נקודות לשיפור הדמות. לעומת זאת, אחד השחקנים ציין שהוא מתקשה להתחבר לדמות כך שהוא קיבל נקודת יציאה ואפשרות לבניית דמות חדשה. בתקווה שיתחבר אליה באופן מוצלח יותר. אפשרתי זאת מכמה סיבות, הראשונה היא שאני מאמין שדמות שלא כיף לשחקן לשחק תגרום בסופו של דבר למשחק פחות אמין, מוצלח ו... כיף. ובסופו של דבר, אנחנו כאן בכדי לשחק משחק שהוא מהיר, עצבני ובעיקר כיף. יתרה מכך, הגענו לסופה של הרפתקאה ואפשרות לערבב את הקלפים ולשנות דמויות ולא בצורה מאולצת.

עזרים על שולחן המשחק

ככה משחקים עולמות פראיים.


רכשתי לפני מספר ימים סט של טקסס הולדם. לא, אני ממש לא יודע לשחק. אני אפילו לא זוכר איזה רצף מביס קרה שביעיות, רכשתי את הסט בעבור הג'יטונים בלבד. הם עדיין לא עברו עיבוד, צביעה והדבקה, ואנחנו משתמשים בהם בצורתם המקורית על פי המקרא הבא.
  • הג'יטונים הירוקים הם הצ'ופרים, או ה-Bennies. נוח לעקוב אחר המשאבים בצורה שכזו.
  • הג'טונים הלבנים הם נקודות הכוח למדענים (או למטילי הלחשים). הרבה יותר נוח לעקוב אחר כמות האנרגיה שנותרה בגיזמו של המדען האקדוחן שלנו.
  • האדומים מסמלים פציעות. קיבלת נזק? במקום לרשום בדף הדמות - קח ג'יטון אדום.
  • אתה מזועזע? הו הו, הרי לך ג'יטון שחור לסמל זאת.
  • יש לי גם כחולים שטרם נמצא להם שימוש, אבל תמיד יש צורך בסימול הצלחות מסויימות כמו נסיונות לפרוץ דלת או משהו בסגנון שאפשר לייצג באמצעות ג'יטונים.
אחד החברה גם ארגן לנו לוח מחיק עליו אנחנו משרבטים את מפות הקרב. אנחנו עוד חוקרים את הנושא, מה יותר נוח לשימוש, אבל לכשנגיע למסקנה - אני מתחייב לדווח כאן. כמו כן, טרם התארגנו על מיניאטורות או על דמויות נייר (אף שמצאתי אתר נחמד ביותר המכיל מאות דמויות להדפסה וגזירה, רק שטרם הספיקותי לחקור אותו לעומק ולמצוא את הדמויות המתאימות לי ולנו). מקווה שבסשן הבא זה יבוצע.

כתוביות פתיחה לסשן

לאחר האזנה מחודשת לפרק 25 של על כתפי גמדים הושבתי את עצמי לשעתיים של עריכת כתוביות פתיחה לקמפיין שלנו. למען האמת החלק הקשה היה למצוא את המוזיקה המתאימה לקמפיין פאלפי. לשם כך גייסתי חבר פייסבוקי אשר הונחה למצוא לי מוזיקה עם הרבה כלי נשיפה בסגנון אינדיאנה ג'ונס. הוא הפנה אותי אל "קונצרטו לתזמורת" של בלה ברטוק, מלחין הונגרי מראשית המאה ה-20. וביחוד אל הפרק החמישי והאחרון של היצירה. 

האזנתי בשקיקה ליצירה, אבל בהתחלה לא הבנתי למה הוא הפנה אותי? היכן כלי הנשיפה. ואז הגעתי לדקה 02:50. דקה של קטע מוזיקלי שהתאימה לי כמו כפפה. בדיוק מה שחיפשתי. מפה לשם, ישבתי, חתכתי, ויצרתי את הכתוביות לפרק הראשון של הקמפיין שלנו. הקרנתי אותו בתחילתו של הסשן וזה באמת עזר להכניס את כולם לאווירה המתאימה להמשך ההרפתקאה.


אני מקווה שבהמשך אני ארחיב את הסרטון ואשלב בו מעט יותר גרפיקה, קצת ריקאפ של המאורעות שעברו על הקבוצה עד עכשיו, והשאלות הפתוחות אשר עומדות בפניהם לסשן הקרוב. סוג של ריקאפ בכמה דקות של סרטון. זה הרבה עבודה לעמן האמת, אבל זה ממש משתלב נהדר לסוג של סדרה עם "מה קרה לד"ר?" או "להיכן נעלם הנבל עם הצלקת?" וגם "השארו איתנו לפרק נוסף של...".

זהו להפעם. 
ועד הפעם הבאה - השארו פראיים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה