יום שלישי, 31 במאי 2016

המלחמה המוזרה הראשונה - לפני פגישת האפס


המלחמה הראשונה בפתח. הדי התופים נשמעים מעל המישורים של אדמת יבשת אירופה. הרשע הקדמון ממתין בשקיקה לנחלי הדם של השדות האדומים. 

כן כן, אני כבר לא יכול להמתין לתחילתה של המערכה. 

בשבועות האחרונים אני לומד את הספרים של המלחמה המוזרה הראשונה, עליה הרחבתי בסקירה אודות המדריך לשחקן, ואמשיך בסקירת הספר לשליט המלחמה די בקרוב, ובעוד די הרבה רשומות שהועלו בבלוג זה. ובמסגרת הלמידה שלי שלחתי אל הגמדים שאלה על פגישת האפס ומה ניתן לעשות במהלכה. להפתעתי, הגמדים ענו לי בפרק שלם אודות הפגישה, פרק שהוליד את הרשומה הזו. 

אז ניצלתי את יום ההולדת שלי ופינקתי את עצמי בשני ספרים חדשים. הראשון הוא ואנור, שיטה שהגמדים מדברים עליה (כמעט ב)כל פרק, והשני הוא Odyssey, המדריך לניהול מערכות. עכשיו צריך רק למצוא את הזמן לשבת ולקרוא אותם על מנת להכין את פגישת האפס למלחמה המוזרה הראשונה. התחלתי לגבש סעיפים לדיון בפגישת האפס, רובם המכריע תוארו בפרק של הגמדים, וחלקם מתובנות שהגיתי בעקבות ההאזנה ואני בטוח שיתווספו לרשימה עוד כמה וכמה תובנות בעקבות הקריאה של הספרים הללו. מה שכן, אני אפרסם מדריך בעקבות הפרק וההכנות שלי לפגישה ולמערכה בהמשך. 

בינתיים פינאקל שחררה עוד מערכה מבוססת נקודות עלילה בשם "In Vino Vertas" שמתרחשת בצד הגרמני של המתרס, אשר יחד עם המערכות שמתוארות במדריך לשליט המלחמה (המערכה הצרפתית "Ghosts of Weird Wars Past" והמערכה הבריטית "Friends to the End") נותנות מספיק חומר להרצה. תוסיפו לזה את ההרפתקאות "No Man's Land", The 13th Warrior", ו-"Ride on Fort Douaumont" ותגלו שהעולם הזה לא חדל מלהפתיע.

תוך כדי הקריאה עלו לי מחשבות על מערכה בתחומי המזרח התיכון וכיבוש ארץ ישראל, תוך שרטוט הקווים הכלליים של נקודות העלילה במערכה. קרבות עזה, קרב באר שבע, קרב ירושלים, קרב מגידו ובאילו יצורים אפשריים, מחתרות וארגונים סודיים יתקלו הגיבורים ושאר כוחות האנזא"ק בדרכם בארץ הקודש. אני מניח שאחרי שאריץ את המערכות הקיימות אוכל לשבת ולגבש את כל הרעיונות למערכה מבוססת נקודות עלילה בסגנון עולמות פראיים בזירה החשובה ביותר של המלחמה מחוץ לגבולות היבשתיים של אירופה.

בהזדמנות זאת, בעודי חופר על המלחמה המוזרה הראשונה, אני רוצה להמליץ על פודקאסט בעברית, בשם "קטעים בהיסטוריה" שעוסק במלחמה הגדולה. זו יכולה להוות יופי של סקירה למי שמנסה להבין את המהלכים, הפוליטיקה, או סתם להיכנס לאווירה של המלחמה. הסקירה הזו היא סקירה של כ-50 פרקים ובעוד שבפרקים הראשונים ההגשה מעט ירוקה ובוסרית, הוא משתבח עם הזמן ונוגע בנקודות המעניינות שלחקן עשויות להיות רלוונטיות למשחק תפקידים בתקופה ובתמה של המלחמה הגדולה. 

זהו להפעם, 
ועד הפעם הבאה - הישארו פראיים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה